Nowoczesne Technologie Edukacyjne
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł ENERGIA x 6 - pakiet klasowy z 3 podręcznikami
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł ENERGIA x 6 - pakiet klasowy z 3 podręcznikami

Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł ENERGIA - pakiet klasowy z 3 podręcznikami

Id produktu aktin: MPP-E6-3
12999 zł
netto: 10568 zł

Program kupujesz zyskujesz
1299 p
Dostępne dla zalogowanych Kliknij tutaj aby się zalogować
Dodaj do schowkaUsuń ze schowka
Łączna cena brutto: 12999 zł

Opinie
Ocena: 0
Opis
Masz pytania dotyczące produktu?
Live chat z handlowcem
Opis

Zanurz się w wir edukacyjnej przygody z Modułem Powietrze!

Moduł Energia

Moduł Energia zawiera:

  • 6 walizek ze sprzętem potrzebnym do wykonania doświadczeń.
  • 3 podręczniki dla nauczyciela, zawierający część merytoryczną, przybliżającą kwestie związane z wytwarzaniem i obiegiem energii na Ziemi, wraz z objaśnieniami terminów naukowych, oraz część metodyczną ze szczegółowymi scenariuszami doświadczeń do przeprowadzenia z uczniami w czasie zajęć lekcyjnych.
  • 3 pendrive'y z cyfrową kopią wszystkich kart dla nauczyciela i ucznia.

Odkryj Moduł Energia – trzeci element serii Modułowych Pracowni Przyrodniczych, który rozjaśnia temat energii, prezentując go w nowym świetle. Stworzony na licencji Centrum Nauki Kopernik zestaw, to klucz do zrozumienia energii i jej przemian, które są siłą napędową naszego świata.

Moduł Energia to nie tylko zestaw edukacyjny, to podróż przez różnorodne dziedziny nauki, od fizyki po biologię, od geografii po chemię. Zestaw ten ukazuje, jak energia jest wszechobecna – od fotosyntezy roślin po kaloryczność pokarmów, od światła latarki po elektryczność i chłód niskich temperatur.

Przygotowany przez ekspertów z Centrum Nauki Kopernik, Moduł Energia to sprawdzone narzędzie dydaktyczne, które przenosi metody badawcze bezpośrednio do klas szkolnych. Każde doświadczenie zostało przetestowane w laboratoriach, zapewniając nie tylko wiedzę, ale i bezpieczeństwo.

Zachęcając do samodzielnego odkrywania i eksperymentowania, Moduł Energia inspiruje uczniów do stawiania pytań, testowania hipotez i wyciągania wniosków, rozwijając przy tym umiejętności krytycznego myślenia. To edukacja przez działanie, która przygotowuje młodych ludzi do wyzwań XXI wieku.

W zestawie znajdziesz scenariusze doświadczeń obejmujące szeroki zakres tematów, od energii mechanicznej i sprężystości, przez elektryczność i odnawialne źródła energii, aż po energię cieplną i świetlną. Moduł Energia to Twoja brama do świata, w którym nauka jest dynamiczna i pełna odkryć. Przygotuj się na elektryzującą przygodę z energią w roli głównej!

Tematyka badań Modułu Energia:

  • Witamina C
  • Odżywcz energia
  • Oddychanie komórkowe
  • Burza kiełków
  • Orientuj się!
  • Barwniki fotosyntetyczne
  • Ukryte kolory
  • Biały jak śnieg
  • Wasza Wysokość Słońce!
  • Od równika do bieguna
  • Na wspak
  • Soczysta energia
  • Tańczące drobinki
  • Energia z lodu
  • Przenikanie energii
  • Ciepłe plaśnięcie
  • Kulki na rampie
  • Zderzamy się!
  • Sprężysta energia
  • Plaster miodu
  • Rakieta na wodór
  • Burzliwa przemiana
  • Słup piany
  • Katalaza z obiadu
  • Raz ciepło, raz zimno

Zestaw narzędzi w walizce:

  • Szczotki do cylindra 100ml szt.1,
  • Krokodylki czarny szt.2,
  • Krokodylki czerwone szt.2,
  • Termometr panelowy 1xAAA MOD-TEMP100 szt.2,
  • Brzęczyk piezoelektryczny prąd poniżej 12mA, szt.1,
  • Przewody z „banankami 4mm” czerwone 25cm szt.2,
  • Przewody z „banankami 4mm” czarne 25cm szt.2,
  • Waga jubilerska 2xAAA 500g / 0,01g szt.1,
  • Multimetr 2xAA UNI-T UT33C+ zamiennik 571137 szt.1,
  • Statyw na próbówki 40 gniazd na 20mm probowk szt.1,
  • Strzykawka jednorazowa 20ml szt.3,
  • Pipeta Pasteura 3ml szt.12,
  • Siarczan miedzi cz. 50g szt.1,
  • Nadmanganian potasu cz. 25g szt.1,
  • Szczotka do probówek z kogucikiem mała szt.1,
  • Łyżeczko szpatułka z PP długość 200mm szt.4,
  • Probówka okrągłodenna 18x180 szt.8,
  • Foliopis czarny 0,7 mm szt.1,
  • Miara zwijana 3 m szt.1,
  • Bateria AA / LR6 szt.4,
  • Bateria AAA / R03 szt.4,
  • Świeczka tealight szt.3,
  • Zapalarka składana szt.1,
  • Płytka miedziana 50x25x1mm szt.2,
  • Plastelina 180 g szt.1,
  • Balon mały szt.5,
  • Gumowy korek z otworem dół 17,00 góra 22,00 wys 25mm szt.1,
  • Pęseta z zagiętymi końcami szt.1,
  • Pipeta Pasteura 1ml szt.12,
  • Wężyk 50 cm fi wewn.3mm zewnętrz. 5mm szt. 1,
  • Cylinder miarowy 10ml szt. 1,
  • Probówka typu eppendorf 2ml szt. 4,
  • Siłomierz 30N szt. 1,
  • Tacka wagowa szt. 4,
  • Grafika z podziałką do kołyski newtona szt. 1,
  • Plansza "Jaki kolor ma liść?" szt. 1,
  • Grafika z podziałką do wyrzutni gumek szt.1,
  • Skala kolorowa PH szt.1,
  • Skala z podziałką kątową XX szt.1,
  • Spektroskop papierowy do składania szt.1,
  • Kołyska Newtona szt.1,
  • Kula metalowa fi 2 cm szt.1,
  • Kula drewniana fi 2 cm szt.1,
  • Kula styropianowa fi 2 cm szt.10,
  • Kula szklana fi 2 cm szt.1,
  • Płytka cynkowa 50x25x1mm szt.2,
  • D-glukoza cz. 50g szt.1,
  • Wodorotlenek sodu cz. (Na(OH)2) 100g szt.1,
  • Wodorotlenek wapnia cz. (Ca(OH)2) 40g szt.1,
  • Arkusz kartonowy typu plaster miodu 5x10x2cm szt.1,
  • Drewniana płytka 100x100x4mm szt.2,
  • Drewniany klocek 4x4x10cm szt.2,
  • Filtr sceniczny czerwony 8x8cm 106 primary red szt.1,
  • Filtr sceniczny niebieski 8x8cm 120 deep blue szt.1,
  • Krążek z drewna fi 5cm szt.1,
  • Krążek z metalu fi 5cm szt.1,
  • Krążek z pianki fi 5cm szt.2,
  • Płytka z pianki 10x8,5x1cm szt.2,
  • Pianka izolacyjna XX szt.2,
  • Płyta z plexi bezbarwna - 300x200x3mm szt.1,
  • Rurka z plexi fi 2 cm dł 30 cm szt.2,
  • Wyrzutnia do gumek 100x100 szt.1,
  • Zapalnik piezzo szt.1,
  • Gumki kauczukowe 130x1.5x6.0mm szt.5,
  • Kubek metalowy 350 ml szt.2,
  • Wełniana ściereczka 15x15cm szt.1,
  • Bateria 9V 6F22 szt.3,
  • Latarka 300lm szt.1,
  • Oprawka do żarówki szt.2,
  • Panel słoneczny, końcówki banankowe szt.1,
  • Żarówka 249lm szt.2,
  • Koszyk na baterie 4 x AA z końcówkami banankowymi szt.1,
  • Przewód czarny ze ściągniętą izolacją szt.1,
  • Przewód czerwony ze ściągniętą izolacją szt.1,
  • Dioda szt.2,
  • Element Peltier, końcówki banankowe szt.1,
  • Wyłącznik czasowy szt.1,
  • Pudełko na drobne elementy 155x115x70 szt.2,
  • Wytłoczka Moduł Energia szt.1,
  • Pudełko Moduł Energia szt.1,
  • Moździerz z tłuczkiem 135 ml szt.1,
  • Zlewka niska szklana 250ml szt.2,
  • Tryskawka szt.1,
  • Kolba płaskodenna szt.1,
  • Cylinder miarowy 100ml szt.1,
  • Zlewka szklana 25ml szt.4,
  • Zlewka szklana 50ml szt.3.

MODUŁY – CO TO JEST?

To specjalnie przygotowane autorskie zestawy edukacyjne wraz z systemem przechowywania oraz narzędziami wspomagającymi proces edukacyjny. To nowoczesne pomoce dydaktyczne, zawierające materiały i scenariusze niezbędne do uczenia praktycznego.

W procesie ich tworzenia dobieramy odpowiednie narzędzia, materiały, sprzęty i jednocześnie rozwijamy metody nauczania i uczenia się przez odkrywanie i osobiste doświadczanie w toku otwartego eksperymentowania – samodzielnie oraz w zespole. Proponowane doświadczenia są tak zaprojektowane, aby można je było zrealizować w czasie 45-minutowej lekcji. Moduł sprawdzi się także przy realizacji zajęć dodatkowych, projektów między przedmiotowych oraz zajęć terenowych.

POJEDYNCZY MODUŁ – PROSTOTA, UNIWERSALNOŚĆ, JEDEN WIELOWĄTKOWY TEMAT

Moduł to duże pudło z akcesoriami umożliwiającymi wykonanie kilkudziesięciu różnych doświadczeń przez całą klasę. Są w nim również karty pracy dla uczniów oraz materiały dla nauczycieli – zarówno merytoryczne (związane z tematem modułu), jak i praktyczne (pomagające w organizacji różnorodnych zajęć). Zgodnie z koncepcją MPP każdy z modułów inspirowany jest jednym tematem przewodnim (blisko powiązanym z doświadczeniem życia codziennego uczniów), który można badać z różnych perspektyw. Tematy dobierane są tak, by umożliwić korzystanie z modułów przyrodniczych zarówno na lekcjach przyrody, jak i biologii, fizyki, chemii czy geografii – stwarza to unikalną okazję do współpracy nauczycieli różnych przedmiotów.

Takie interdyscyplinarne rozwiązanie doskonale sprawdzi się na kilku poziomach nauczania (klasy IV-VII szkół podstawowych) i w dodatku na lekcjach różnych przedmiotów.

MODUŁOWA KONCEPCJA KSZTAŁCENIA

Umożliwi rozszerzanie oferty edukacyjnej w przyszłości, w zależności od potrzeb i zainteresowań uczniów. Kolejne moduły, poświęcone nowym tematom i powiązane z innymi treściami edukacyjnymi dają szansę wykorzystania MPP na większej liczbie lekcji. Każdy moduł zawiera sprzęt i narzędzia pozwalające wszystkim uczniom w klasie przeprowadzać proste, bezpieczne doświadczenia – w ilości zapewniającej warunki pracy samodzielnej i zespołowej (również w klasie liczącej 30 uczniów). W komplecie są także materiały dodatkowe dla nauczycieli, pomagające w organizacji różnych zajęć (dodatkowych, terenowych, wycieczek edukacyjnych czy projektów uczniowskich oraz lekcji). W celu uzyskania zamierzonych efektów pracy z modułem, Centrum Nauki Kopernik rekomenduje korzystanie z 1 zestawu przez maksymalnie cztery osoby.

Cele edukacyjne w zakresie przedmiotów przyrodniczych realizowane poprzez Modułowe Pracownie:

  1. ROZBUDZENIE ZAINTERESOWANIA UCZNIÓW ŚWIATEM PRZYRODNICZYM:
    • rozwijanie ciekawości świata i chęci aktywnego poznawania przyrody;
    • rozwijanie wrażliwości przyrodniczej i ekologicznej;
    • kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej.
  2. KSZTAŁTOWANIE U UCZNIÓW POSTAWY BADAWCZEJ:
    • rozwijanie dociekliwości oraz chęci i umiejętności zadawania pytań;
    • kształtowanie umiejętności formułowania hipotez i ich weryfikowania, np. poprzez doświadczenia i eksperymenty;
    • kształtowanie cierpliwości, wytrwałości i systematyczności;
    • rozwijanie samodzielności.
  3. WYKSZTAŁCENIE U UCZNIÓW NAWYKÓW BEZPIECZNEGO EKSPERYMENTOWANIA:
    • kształtowanie nawyku planowania i przygotowania eksperymentu (miejsce, sprzęt, kolejność działań, środki bezpieczeństwa);
    • kształtowanie nawyków bezpiecznego wykonania doświadczenia.
  4. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓW UMIEJĘTNOŚCI PRAWIDŁOWEGO PROWADZENIA EKSPERYMENTÓW NAUKOWYCH:
    • wykonywanie podstawowych pomiarów (dokładność, konieczność powtórzeń);
    • posługiwanie się urządzeniami pomiarowymi i obserwacyjnymi;
    • dokumentowanie obserwacji i doświadczeń, opis jakościowy i ilościowy, używanie prawidłowej terminologii;
    • kształtowanie umiejętności wyszukiwania i korzystania z różnych źródeł informacji;
    • nauka prezentacji wyników z zastosowaniem narzędzi TIK.
  5. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓW KOMPETENCJI PRACY W GRUPIE, W TYM:
    • rozwijanie umiejętności podziału pracy na zadania składowe i rozdzielania zadań w zespole;
    • nauka odpowiedzialności za rezultat pracy całego zespołu.
Dodaj opinię
Twoja ocena: