Nowoczesne Technologie Edukacyjne
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł POWIETRZE x 6 - pakiet klasowy z 3 podręcznikami
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł POWIETRZE x 6 - pakiet klasowy z 3 podręcznikami

Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł POWIETRZE - pakiet klasowy z 3 podręcznikami

Id produktu aktin: MPP-P6-3
13999 zł
netto: 11381 zł

Program kupujesz zyskujesz
1399 p
Dostępne dla zalogowanych Kliknij tutaj aby się zalogować
Dodaj do schowkaUsuń ze schowka
Łączna cena brutto: 13999 zł

Opinie
Ocena: 0
Opis
Masz pytania dotyczące produktu?
Live chat z handlowcem
Opis

Zanurz się w wir edukacyjnej przygody z Modułem Powietrze!

Moduł Powietrze

Ten licencjonowany przez Centrum Nauki Kopernik produkt, to klucz do świata, gdzie nauka staje się pasją. Projekt Modułowych Pracowni Przyrodniczych (MPP), to innowacyjna ścieżka edukacji dla uczniów klas IV-VIII, która stawia na niezależne odkrywanie i zrozumienie otaczającego nas świata.

Zawiera on:

  • 6 eleganckich walizek z zestawem materiałów w postaci sprzętu do przeprowadzenia doświadczeń w zespołach uczniowskich.
  • 3 podręczniki dla nauczyciela, zawierające opis lekcji z wykorzystaniem elementów metody badawczej oraz poradnik na temat tego, jak konstruować dobre pytania badawcze, opisy przebiegu 45-minutowych zajęć z wykorzystaniem elementów metody badawczej.
  • 3 zestawy kart nauczyciela i kart ucznia (karty są dostępne w podręczniku - wersja do skserowania lub na pendrive - wersja do druku). Karty zawierają dokładne instrukcje doświadczeń, odniesienie do podstawy programowej, merytoryczne wytłumaczenie zjawisk oraz podpowiedź, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas wykonywania doświadczenia.
  • 3 pendrive’y z cyfrową kopią wszystkich kart dla nauczyciela i ucznia.

Moduł Powietrze to nie tylko zestaw, to brama do eksploracji tajników atmosfery. Wyposażony w praktyczne narzędzia i przemyślany system przechowywania, zestaw ten, to kompas dla nauczycieli, który wskazuje drogę do inspirujących lekcji biologii, fizyki, chemii i geografii. Jest to kompleksowy kompan dydaktyczny, który dostarcza nie tylko sprzęt laboratoryjny, ale także bogate materiały i scenariusze, które tchną życie w lekcje poświęcone tematyce powietrza.

Otwórz drzwi do laboratorium, gdzie każda lekcja to ekscytująca podróż w głąb wiedzy. Moduł Powietrze, to Twoja mapa do świata nauki, gdzie obserwacja i eksperymentowanie to fundamenty poznania. Przygotuj się na podniebną przygodę, która uniesie Twoich uczniów wysoko ponad chmury wiedzy!

Tematyka badań Modułu Powietrze:

  • Balon pod presją
  • Silne powietrze
  • Odwrócona szklanka
  • Powódź w szklance
  • Symulator gazu
  • Paradoks lejka
  • Chmura w butelce
  • Oporne powietrze
  • Wiatromierz
  • Energia wiatrowa
  • Powietrzna spirala
  • Komin
  • Smog w cylindrze
  • Pojemność płuc
  • Wdech-wydech
  • Rytm życia
  • Mętna woda
  • Kwaśne kolory
  • Gryzące powietrze
  • Napędzane światłem

Zestaw narzędzi w walizce:

  • Zlewka 100ml szklana wąska z podziałką szt. 3,
  • Bagietka szklana 7x200mm szt. 1,
  • Krokodylki czarny szt. 4,
  • Krokodylki czerwone szt. 4,
  • Termometr panelowy 1xAAA MOD-TEMP100 szt. 1,
  • Przewody z „banankami 4mm” czerwone 25cm szt. 2,
  • Przewody z „banankami 4mm” czarne 25cm szt. 2,
  • Waga jubilerska 2xAAA 500g / 0,01g szt. 1,
  • Multimetr 2xAA UNI-T UT33C+ zamiennik 571137 szt. 1,
  • Gumki recepturki szt. 5,
  • Barwnik spożywczy 20ml w płynie szt. 1,
  • Czarna strona A4 zalaminowana, rewers biały szt. 1,
  • Butelka z atomizerem 35 ml szt. 2,
  • Butelka szklana 200 ml szt. 1,
  • Ciśnieniomierz nadgarstkowy szt. 1,
  • Cylinder miarowy szklany 250 ml szt. 1,
  • Foliopis czarny 0,7 mm szt. 1,
  • Pianka prostopadłościan 2x2x2 cm szt. 1,
  • Pianka półwalec fi 6 cm, 1 cm szt. 1,
  • Gniazdo E27 z klipsem szt. 1,
  • Korek gumowy fi 33x25 H 28 szt. 1,
  • Kadzidełka 8 szt. szt. 1,
  • Koreczek luer lock (combi) szt. 1,
  • Korek gumowy 1 otwór fi 22x17 H 25 szt. 1,
  • Kula samobieżna szt. 4,
  • Żarówka LED GROW biała szt. 1,
  • Literatka fi 50 H 81 mm szt. 1,
  • Literatka fi 52 H 151 mm szt. 1,
  • Łącznik do węży żeński Luer Lock 2.4 - 3.4 mm szt. 1,
  • Miara zwijana 3 m szt. 1,
  • Mikroskop do Smartfona szt. 1,
  • Nożyczki preparacyjne szt. 1,
  • Bateria AA / LR6 szt. 12,
  • Bateria AAA / R03 szt. 12,
  • Papier ścierny P220 szt. 1,
  • Pęseta 20 cm szt. 1,
  • Pirosiarczyn potasu cz. 50g szt. 1,
  • Płytka PLEXI 80 x 80 x 1,5 mm szt. 1,
  • Pojemnik kuchenny szeroki 1 L szt. 1,
  • Pojemnik kuchenny szeroki 2.25 L szt. 1,
  • Pojemnik kuchenny szeroki 2.25 L z otworami szt. 1,
  • Pompka próżniowa z manometrem szt. 1,
  • Rama z ruchomą przegrodą szt. 1,
  • Rura z PMMA plexi - fi 30x26mm H 30 cm szt. 2,
  • Silnik szczotkowy DC 6-12V szt. 1,
  • Strzykawka Luer Lock 20 ml szt. 1,
  • Strzykawka Luer Lock 5 ml szt. 1,
  • Szczotka do cylindrów 35x300 mm szt. 1,
  • Świeczki urodzinowe 6 cm szt. 1,
  • Świeczka tealight szt. 4,
  • Waga hakowa 40 kg szt. 1,
  • Wąż PVC 1,5m szt. 1,
  • Wkręt stalowy fi 5 H 30 mm szt. 1,
  • Zapalarka składana szt. 1,
  • Piłka ping-pong szt. 1,
  • Piłka do suchego basenu 7 cm szt. 1,
  • Szklana kulka fi 150 mm szt. 1,
  • Lejek plastikowy PP fi 62 mm szt. 1,
  • Wytłoczka Moduł Powietrze szt. 1,
  • Pudełko Moduł Powietrze szt.1,
  • Sznurek 1,5 mm x 50 m szt. 1,
  • Płytka aluminiowa 50x25x1mm szt. 2,
  • Płytka miedziana 50x25x1mm szt. 2,
  • Płytka stalowa 50x25x1mm szt. 4,
  • Siłomierz sprężynpwy 50 N szt. 1,
  • Klej szt. 1,
  • Plastelina 180 g szt.1,
  • Piłka do suchego basenu 6 cm szt. 1,
  • Magnes biurowy 20 mm szt. 1,
  • Mieszadło do kawy szt. 1,
  • Stoper elektroniczny szt. 1,
  • Kolba stożkowa z wąską szyją 250 ml szt. 1,
  • Drut miedziany 1m 1-1,5 mm szt. 1,
  • Pipeta pasteura 5ml szt. 5,
  • Pistolet na gorący klej szt. 1,
  • Małe sztyfty do pistoletu na gorący klej szt. 1,
  • Papierki wskażnikowe szt. 1,
  • Balon mały szt. 5,
  • Balon duży szt. 5,
  • Plastikowa szklanka 15 cl szt. 1,
  • Wodorotlenek wapnia cz. (Ca(OH)2) 40g szt. 1.

Modułowe Pracownie Przyrodnicze przeznaczone są dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej oraz nauczycieli przyrody, geografii, biologii, chemii, fizyki. Mogą wspierać rozwijanie kompetencji matematycznych, również z zastosowaniem narzędzi informatycznych. Umożliwiają realizację obowiązkowych zajęć zgodnie z przyjętym aktualnie ramowym planem nauczania z przedmiotów:

  • przyroda — w klasie IV,
  • geografia — w klasach V-VIII,
  • biologia — w klasach V-VIII,
  • chemia — w klasach VII-VIII,
  • fizyka — w klasach VII-VIII

Modułowe Pracownie Przyrodnicze umożliwiają realizację nadrzędnych celów edukacji w zakresie przedmiotów przyrodniczych:

  1. ROZBUDZENIE ZAINTERESOWANIA UCZNIÓW ŚWIATEM PRZYRODNICZYM:
    • rozwijanie ciekawości świata i chęci aktywnego poznawania przyrody;
    • rozwijanie wrażliwości przyrodniczej i ekologicznej;
    • kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej.
  2. KSZTAŁTOWANIE U UCZNIÓW POSTAWY BADAWCZEJ:
    • rozwijanie dociekliwości oraz chęci i umiejętności zadawania pytań;
    • kształtowanie umiejętności formułowania hipotez i ich weryfikowania, np. poprzez doświadczenia i eksperymenty;
    • kształtowanie cierpliwości, wytrwałości i systematyczności;
    • rozwijanie samodzielności.
  3. WYKSZTAŁCENIE U UCZNIÓW NAWYKÓW BEZPIECZNEGO EKSPERYMENTOWANIA:
    • kształtowanie nawyku planowania i przygotowania eksperymentu (miejsce, sprzęt, kolejność działań, środki bezpieczeństwa);
    • kształtowanie nawyków bezpiecznego wykonania doświadczenia.
  4. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓW UMIEJĘTNOŚCI PRAWIDŁOWEGO PROWADZENIA EKSPERYMENTÓW NAUKOWYCH:
    • wykonywanie podstawowych pomiarów (dokładność, konieczność powtórzeń);
    • posługiwanie się urządzeniami pomiarowymi i obserwacyjnymi;
    • dokumentowanie obserwacji i doświadczeń, opis jakościowy i ilościowy, używanie prawidłowej terminologii;
    • kształtowanie umiejętności wyszukiwania i korzystania z różnych źródeł informacji;
    • nauka prezentacji wyników z zastosowaniem narzędzi TIK.
  5. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓW KOMPETENCJI PRACY W GRUPIE, W TYM:
    • rozwijanie umiejętności podziału pracy na zadania składowe i rozdzielania zadań w zespole;
    • nauka odpowiedzialności za rezultat pracy całego zespołu.

Modułowe Pracownie Przyrodnicze to propozycja nowoczesnego sposobu kształcenia uczniów. Projekt został opracowany przez ekspertów Centrum Nauki Kopernik ze środków Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE). Wszystkie doświadczenia zostały przetestowane w laboratoriach Centrum Nauki Kopernik. Jest przykładem rozwiązania, z którego mogą skorzystać samorządy chcące wyposażyć szkoły podstawowe w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych (biologia, geografia, chemia i fizyka).

Koncepcja kładzie nacisk na samodzielne poznawanie świata przez uczniów – poprzez obserwację i eksperymentowanie. Zaproponowana metoda badawcza, inspirowana sposobem pracy naukowców (badaczy), ma charakter aktywizujący i angażujący. Dla uczniów, tak jak dla naukowców, świat pełen jest nieznanych zjawisk, procesów. Powinni poznawać go nie tylko z podręcznika czy wykładu, lecz również poprzez zadawanie pytań, stawianie i testowanie hipotez, wyciąganie wniosków. Proces uczenia się będzie wówczas procesem zdobywania wiedzy, a także rozwijania kompetencji twórczego, a zarazem krytycznego poszukiwania odpowiedzi – umiejętności niezbędnych w XXI wieku.

Moduły

POJEDYNCZY MODUŁ – PROSTOTA, UNIWERSALNOŚĆ, JEDEN WIELOWĄTKOWY TEMAT

Moduł to duże pudło z akcesoriami umożliwiającymi wykonanie kilkudziesięciu różnych doświadczeń przez całą klasę. Są w nim również karty pracy dla uczniów oraz materiały dla nauczycieli – zarówno merytoryczne (związane z tematem modułu), jak i praktyczne (pomagające w organizacji różnorodnych zajęć). Moduł jest prosty i mobilny. Nie wymaga specjalnie przygotowanej infrastruktury. Można go ustawić w każdej sali i przemieszczać go między salami, a także wykorzystać w terenie.

Zgodnie z koncepcją MPP każdy z modułów inspirowany jest jednym (innym) tematem przewodnim (blisko powiązanym z doświadczeniem życia codziennego uczniów), który można badać z różnych perspektyw. Tematy dobierane są tak, by umożliwić korzystanie z modułów przyrodniczych zarówno na lekcjach przyrody, jak i biologii, fizyki, chemii czy geografii – stwarza to unikalną okazję do współpracy nauczycieli różnych przedmiotów.

Takie interdyscyplinarne rozwiązanie doskonale sprawdzi się na kilku poziomach nauczania (klasy IV-VII szkół podstawowych) i w dodatku na lekcjach różnych przedmiotów.

MODUŁOWA KONCEPCJA – ZALETY

Umożliwi rozszerzanie oferty edukacyjnej w przyszłości, w zależności od potrzeb i zainteresowań uczniów. Kolejne moduły będą poświęcone nowym tematom i powiązane z innymi treściami edukacyjnymi, co da szansę wykorzystania MPP na większej liczbie lekcji. Każdy moduł będzie zawierać sprzęt i narzędzia pozwalające wszystkim uczniom w klasie przeprowadzać proste, bezpieczne doświadczenia – w ilości zapewniającej warunki pracy samodzielnej i zespołowej (również w klasie liczącej 30 uczniów), a także materiały dodatkowe dla nauczycieli, pomagające w organizacji różnych zajęć (dodatkowych, terenowych, wycieczek edukacyjnych czy projektów uczniowskich oraz lekcji). Aby ułatwić nauczycielom ich zaplanowanie i realizację, proponowane aktywności zostaną powiązane z treścią aktualnej Podstawy programowej przedmiotów takich jak: przyroda, biologia, geografia, chemia czy fizyka.

Moduł MPP jest gotowym narzędziem dla nauczyciela, umożliwiającym prowadzenie zajęć dotyczących tematyki wody lub powietrza z wykorzystaniem metody badawczej. Tematyka doświadczeń powiązana jest z treścią aktualnej Podstawy programowej przedmiotów takich jak: przyroda, biologia, geografia, chemia czy fizyka. Moduł może być wykorzystywany na lekcjach przez nauczycieli różnych specjalności, na kilku poziomach nauczania. Przede wszystkim odpowiada potrzebom realizacji programu klas VII-VIII w zakresie fizyki i chemii. Proponowane doświadczenia są tak zaprojektowane, aby można je było zrealizować w czasie 45-minutowej lekcji. Moduł sprawdzi się jednak także przy realizacji zajęć dodatkowych, projektów międzyprzedmiotowych oraz zajęć terenowych. Praca z modułem aktywizuje i angażuje uczniów w proces badawczy, umożliwia pracę samodzielną i zespołową. Specjalnie opracowane karty nauczyciela pomogą w usystematyzowaniu wiedzy przy prowadzeniu eksperymentów. Funkcjonalne pudełko zostało tak zaprojektowane, aby uczniowie samodzielnie mogli skompletować wszystkie materiały do doświadczenia, a po jego wykonaniu sprzątnąć stanowisko, porządkując narzędzia w określonych miejscach.

W celu uzyskania zamierzonych efektów pracy z modułem, Centrum Nauki Kopernik rekomenduje korzystanie z 1 zestawu przez maksymalnie cztery osoby.

Dodaj opinię
Twoja ocena: