Nowoczesne Technologie Edukacyjne
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł ENERGIA, 1 szt.
Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł ENERGIA, 1 szt.

Modułowe Pracownie Przyrodnicze - moduł ENERGIA, 1 szt.

Id produktu aktin: MPP-E1
2199 zł
netto: 1788 zł

Program kupujesz zyskujesz
219 p
Dostępne dla zalogowanych Kliknij tutaj aby się zalogować
Dodaj do schowkaUsuń ze schowka
Łączna cena brutto: 2199 zł

Opinie
Ocena: 0
Opis
Masz pytania dotyczące produktu?
Live chat z handlowcem
Opis

Moduł Energia został opracowany w ramach wspólnego programu Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji oraz Centrum Nauki Kopernik – Modułowe Pracownie Przyrodnicze (MPP).

Moduł Energia

Moduł Energia zawiera:

  • 1 walizkę ze sprzętem potrzebnym do wykonania doświadczeń.
  • odręcznik dla nauczyciela, zawierający część merytoryczną, przybliżającą kwestie związane z wytwarzaniem i obiegiem energii na Ziemi, wraz z objaśnieniami terminów naukowych, oraz część metodyczną ze szczegółowymi scenariuszami doświadczeń do przeprowadzenia z uczniami w czasie zajęć lekcyjnych.
  • Pendrive z cyfrową kopią wszystkich kart dla nauczyciela i ucznia.

Moduł Energia to trzeci zestaw z serii Modułowych Pracowni Przyrodniczych na licencji Centrum Nauki Kopernik. Tym razem tematem wiodącym jest energia. Materiały przygotowane przez Centrum Nauki Kopernik mają w jasny i angażujący sposób wyjaśniać podstawowe zagadnienia związane z energią i jej przemianami oraz ukazywać jej kluczową rolę we wszelkich procesach zachodzących w środowisku, w tym także w ludzkim organizmie. Spojrzenie na energię z perspektywy różnych przedmiotów szkolnych (fizyki, chemii, biologii, geografii, przyrody) ułatwia zrozumienie związków istniejących między kwestiami i zjawiskami z pozoru tak odmiennymi jak: odżywianie roślin, kaloryczność pokarmów, światło pochodzące z latarki, prąd elektryczny czy niskie temperatury.

Edukacyjne narzędzie opracowane przez Centrum Nauki Kopernik, umożliwiające prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metody badawczej. Wszystkie doświadczenia zostały przetestowane w laboratoriach Centrum Nauki Kopernik. MPP są przykładem rozwiązania dla szkół podstawowych, które szukają pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych (biologia, geografia, chemia i fizyka). Koncepcja kładzie nacisk na samodzielne poznawanie świata przez uczniów – poprzez obserwację i eksperymentowanie. Zaproponowana tu metoda badawcza, inspirowana sposobem pracy naukowców (badaczy), ma charakter aktywizujący i angażujący. Dla uczniów, tak jak dla naukowców, świat pełen jest nieznanych zjawisk, procesów. Powinni poznawać go nie tylko z podręcznika czy wykładu, lecz również poprzez zadawanie pytań, stawianie i testowanie hipotez, wyciąganie wniosków. Proces uczenia się będzie wówczas procesem zdobywania wiedzy, a także rozwijania kompetencji twórczego, a zarazem krytycznego poszukiwania odpowiedzi – umiejętności niezbędnych w XXI wieku.

Tematyka doświadczeń proponowanych w zestawie obejmuje: energię mechaniczną, energię sprężystości, elektryczność, odnawialne źródła energii, energię obecną w reakcjach chemicznych, katalizę reakcji, energię cieplną, fale świetlne, pozyskiwanie energii przez rośliny, barwniki roślinne, metabolizm zwierząt, energię słoneczną i nasłonecznienie Ziemi oraz wytrzymałość materiałów.

Tematyka badań Modułu Energia:

  • Witamina C
  • Odżywcz energia
  • Oddychanie komórkowe
  • Burza kiełków
  • Orientuj się!
  • Barwniki fotosyntetyczne
  • Ukryte kolory
  • Biały jak śnieg
  • Wasza Wysokość Słońce!
  • Od równika do bieguna
  • Na wspak
  • Soczysta energia
  • Tańczące drobinki
  • Energia z lodu
  • Przenikanie energii
  • Ciepłe plaśnięcie
  • Kulki na rampie
  • Zderzamy się!
  • Sprężysta energia
  • Plaster miodu
  • Rakieta na wodór
  • Burzliwa przemiana
  • Słup piany
  • Katalaza z obiadu
  • Raz ciepło, raz zimno

Zestaw narzędzi w walizce:

  • Szczotki do cylindra 100ml szt.1,
  • Krokodylki czarny szt.2,
  • Krokodylki czerwone szt.2,
  • Termometr panelowy 1xAAA MOD-TEMP100 szt.2,
  • Brzęczyk piezoelektryczny prąd poniżej 12mA, szt.1,
  • Przewody z „banankami 4mm” czerwone 25cm szt.2,
  • Przewody z „banankami 4mm” czarne 25cm szt.2,
  • Waga jubilerska 2xAAA 500g / 0,01g szt.1,
  • Multimetr 2xAA UNI-T UT33C+ zamiennik 571137 szt.1,
  • Statyw na próbówki 40 gniazd na 20mm probowk szt.1,
  • Strzykawka jednorazowa 20ml szt.3,
  • Pipeta Pasteura 3ml szt.12,
  • Siarczan miedzi cz. 50g szt.1,
  • Nadmanganian potasu cz. 25g szt.1,
  • Szczotka do probówek z kogucikiem mała szt.1,
  • Łyżeczko szpatułka z PP długość 200mm szt.4,
  • Probówka okrągłodenna 18x180 szt.8,
  • Foliopis czarny 0,7 mm szt.1,
  • Miara zwijana 3 m szt.1,
  • Bateria AA / LR6 szt.4,
  • Bateria AAA / R03 szt.4,
  • Świeczka tealight szt.3,
  • Zapalarka składana szt.1,
  • Płytka miedziana 50x25x1mm szt.2,
  • Plastelina 180 g szt.1,
  • Balon mały szt.5,
  • Gumowy korek z otworem dół 17,00 góra 22,00 wys 25mm szt.1,
  • Pęseta z zagiętymi końcami szt.1,
  • Pipeta Pasteura 1ml szt.12,
  • Wężyk 50 cm fi wewn.3mm zewnętrz. 5mm szt. 1,
  • Cylinder miarowy 10ml szt. 1,
  • Probówka typu eppendorf 2ml szt. 4,
  • Siłomierz 30N szt. 1,
  • Tacka wagowa szt. 4,
  • Grafika z podziałką do kołyski newtona szt. 1,
  • Plansza "Jaki kolor ma liść?" szt. 1,
  • Grafika z podziałką do wyrzutni gumek szt.1,
  • Skala kolorowa PH szt.1,
  • Skala z podziałką kątową XX szt.1,
  • Spektroskop papierowy do składania szt.1,
  • Kołyska Newtona szt.1,
  • Kula metalowa fi 2 cm szt.1,
  • Kula drewniana fi 2 cm szt.1,
  • Kula styropianowa fi 2 cm szt.10,
  • Kula szklana fi 2 cm szt.1,
  • Płytka cynkowa 50x25x1mm szt.2,
  • D-glukoza cz. 50g szt.1,
  • Wodorotlenek sodu cz. (Na(OH)2) 100g szt.1,
  • Wodorotlenek wapnia cz. (Ca(OH)2) 40g szt.1,
  • Arkusz kartonowy typu plaster miodu 5x10x2cm szt.1,
  • Drewniana płytka 100x100x4mm szt.2,
  • Drewniany klocek 4x4x10cm szt.2,
  • Filtr sceniczny czerwony 8x8cm 106 primary red szt.1,
  • Filtr sceniczny niebieski 8x8cm 120 deep blue szt.1,
  • Krążek z drewna fi 5cm szt.1,
  • Krążek z metalu fi 5cm szt.1,
  • Krążek z pianki fi 5cm szt.2,
  • Płytka z pianki 10x8,5x1cm szt.2,
  • Pianka izolacyjna XX szt.2,
  • Płyta z plexi bezbarwna - 300x200x3mm szt.1,
  • Rurka z plexi fi 2 cm dł 30 cm szt.2,
  • Wyrzutnia do gumek 100x100 szt.1,
  • Zapalnik piezzo szt.1,
  • Gumki kauczukowe 130x1.5x6.0mm szt.5,
  • Kubek metalowy 350 ml szt.2,
  • Wełniana ściereczka 15x15cm szt.1,
  • Bateria 9V 6F22 szt.3,
  • Latarka 300lm szt.1,
  • Oprawka do żarówki szt.2,
  • Panel słoneczny, końcówki banankowe szt.1,
  • Żarówka 249lm szt.2,
  • Koszyk na baterie 4 x AA z końcówkami banankowymi szt.1,
  • Przewód czarny ze ściągniętą izolacją szt.1,
  • Przewód czerwony ze ściągniętą izolacją szt.1,
  • Dioda szt.2,
  • Element Peltier, końcówki banankowe szt.1,
  • Wyłącznik czasowy szt.1,
  • Pudełko na drobne elementy 155x115x70 szt.2,
  • Wytłoczka Moduł Energia szt.1,
  • Pudełko Moduł Energia szt.1,
  • Moździerz z tłuczkiem 135 ml szt.1,
  • Zlewka niska szklana 250ml szt.2,
  • Tryskawka szt.1,
  • Kolba płaskodenna szt.1,
  • Cylinder miarowy 100ml szt.1,
  • Zlewka szklana 25ml szt.4,
  • Zlewka szklana 50ml szt.3.

MODUŁY – CO TO JEST?

To specjalnie przygotowane autorskie zestawy edukacyjne wraz z systemem przechowywania oraz narzędziami wspomagającymi proces edukacyjny. To nowoczesne pomoce dydaktyczne, zawierające materiały i scenariusze niezbędne do uczenia praktycznego.

W procesie ich tworzenia dobieramy odpowiednie narzędzia, materiały, sprzęty i jednocześnie rozwijamy metody nauczania i uczenia się przez odkrywanie i osobiste doświadczanie w toku otwartego eksperymentowania – samodzielnie oraz w zespole. Proponowane doświadczenia są tak zaprojektowane, aby można je było zrealizować w czasie 45-minutowej lekcji. Moduł sprawdzi się także przy realizacji zajęć dodatkowych, projektów między przedmiotowych oraz zajęć terenowych.

POJEDYNCZY MODUŁ – PROSTOTA, UNIWERSALNOŚĆ, JEDEN WIELOWĄTKOWY TEMAT

Moduł to duże pudło z akcesoriami umożliwiającymi wykonanie kilkudziesięciu różnych doświadczeń przez całą klasę. Są w nim również karty pracy dla uczniów oraz materiały dla nauczycieli – zarówno merytoryczne (związane z tematem modułu), jak i praktyczne (pomagające w organizacji różnorodnych zajęć). Zgodnie z koncepcją MPP każdy z modułów inspirowany jest jednym tematem przewodnim (blisko powiązanym z doświadczeniem życia codziennego uczniów), który można badać z różnych perspektyw. Tematy dobierane są tak, by umożliwić korzystanie z modułów przyrodniczych zarówno na lekcjach przyrody, jak i biologii, fizyki, chemii czy geografii – stwarza to unikalną okazję do współpracy nauczycieli różnych przedmiotów.

Takie interdyscyplinarne rozwiązanie doskonale sprawdzi się na kilku poziomach nauczania (klasy IV-VII szkół podstawowych) i w dodatku na lekcjach różnych przedmiotów.

MODUŁOWA KONCEPCJA KSZTAŁCENIA

Umożliwi rozszerzanie oferty edukacyjnej w przyszłości, w zależności od potrzeb i zainteresowań uczniów. Kolejne moduły, poświęcone nowym tematom i powiązane z innymi treściami edukacyjnymi dają szansę wykorzystania MPP na większej liczbie lekcji. Każdy moduł zawiera sprzęt i narzędzia pozwalające wszystkim uczniom w klasie przeprowadzać proste, bezpieczne doświadczenia – w ilości zapewniającej warunki pracy samodzielnej i zespołowej (również w klasie liczącej 30 uczniów). W komplecie są także materiały dodatkowe dla nauczycieli, pomagające w organizacji różnych zajęć (dodatkowych, terenowych, wycieczek edukacyjnych czy projektów uczniowskich oraz lekcji). W celu uzyskania zamierzonych efektów pracy z modułem, Centrum Nauki Kopernik rekomenduje korzystanie z 1 zestawu przez maksymalnie cztery osoby.

Cele edukacyjne w zakresie przedmiotów przyrodniczych realizowane poprzez Modułowe Pracownie:

  1. ROZBUDZENIE ZAINTERESOWANIA UCZNIÓW ŚWIATEM PRZYRODNICZYM:
    • rozwijanie ciekawości świata i chęci aktywnego poznawania przyrody;
    • rozwijanie wrażliwości przyrodniczej i ekologicznej;
    • kształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy przyrodniczej.
  2. KSZTAŁTOWANIE U UCZNIÓW POSTAWY BADAWCZEJ:
    • rozwijanie dociekliwości oraz chęci i umiejętności zadawania pytań;
    • kształtowanie umiejętności formułowania hipotez i ich weryfikowania, np. poprzez doświadczenia i eksperymenty;
    • kształtowanie cierpliwości, wytrwałości i systematyczności;
    • rozwijanie samodzielności.
  3. WYKSZTAŁCENIE U UCZNIÓW NAWYKÓW BEZPIECZNEGO EKSPERYMENTOWANIA:
    • kształtowanie nawyku planowania i przygotowania eksperymentu (miejsce, sprzęt, kolejność działań, środki bezpieczeństwa);
    • kształtowanie nawyków bezpiecznego wykonania doświadczenia.
  4. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓW UMIEJĘTNOŚCI PRAWIDŁOWEGO PROWADZENIA EKSPERYMENTÓW NAUKOWYCH:
    • wykonywanie podstawowych pomiarów (dokładność, konieczność powtórzeń);
    • posługiwanie się urządzeniami pomiarowymi i obserwacyjnymi;
    • dokumentowanie obserwacji i doświadczeń, opis jakościowy i ilościowy, używanie prawidłowej terminologii;
    • kształtowanie umiejętności wyszukiwania i korzystania z różnych źródeł informacji;
    • nauka prezentacji wyników z zastosowaniem narzędzi TIK.
  5. ROZWINIĘCIE U UCZNIÓW KOMPETENCJI PRACY W GRUPIE, W TYM:
    • rozwijanie umiejętności podziału pracy na zadania składowe i rozdzielania zadań w zespole;
    • nauka odpowiedzialności za rezultat pracy całego zespołu.
Dodaj opinię
Twoja ocena: