Nowoczesne Technologie Edukacyjne
NOWOCZESNE PRACOWNIE JĘZYKOWE- Ogrodzieniec

Nowoczesne pracownie językowe

Zródło //www.ogrodzieniec.pl/aktualnosci/1073#!prettyPhoto

Nasza szkoła została wyposażona w dwie nowoczesne i wielofunkcyjne pracownie językowe. Możliwość zastosowania multimediów wpływa na wzbogacenie tradycyjnego sposobu nauczania języków obcych oraz uprzyjemnia naukę, a tym samym motywuje uczniów do pracy.
W obu pracowniach językowych każdy uczeń ma swoje stanowisko wyposażone w słuchawki i mikrofon, dzięki którym możliwa jest swobodna praca w grupach i parach, a sterujący programem nauczyciel może słyszeć pracujących uczniów. Funkcja podsłuch pozwala monitorować przebieg, postęp i prawidłowość wykonywanych zadań.  Pracownia umożliwia także prowadzenie dialogu z kilkoma uczniami, przy czym pozostali mogą mu się przysłuchiwać. Wszyscy uczniowie mogą jednocześnie głośno powtarzać materiał, nie przeszkadzając innym i nie słysząc kolegów z boku.  Uczniowie mogą ćwiczyć wymowę równocześnie co daje możliwość maksymalnego wykorzystania czasu lekcyjnego.
W jednej z pracowni nauczyciele mogą korzystać z tablicy interaktywnej. Połączenie jej w jeden system z komputerem i projektorem umożliwia przeszukiwanie i odtwarzanie zasobów sieciowych, przedstawianie prezentacji oraz odbywanie podróży wirtualnej. Ponadto tablica zaspokaja wymagania związane zarówno z wizualnym jak i kinestetycznym wariantem procesu uczenia się. Uczniowie widzą duże, kolorowe i dynamiczne obrazy, a także mogą wchodzić w fizyczne interakcje z materiałem poprzez przesuwanie liter, słów oraz obrazów za pomocą swoich rąk. Ważną funkcją tablicy jest również możliwość wykorzystania wszelkich dostępnych materiałów edukacyjnych, takich jak aplikacje komputerowe, filmy, tabele, schematy i inne. Wykorzystanie tych wszystkich opcji stymuluje ciekawość, zaangażowanie i aktywność uczniów oraz wpływa tym samym na podwyższenie osiąganych wyników. 
Uczniowie są bardzo zadowoleni z zajęć w pracowniach, chętnie z nich korzystają. Na pewno jest to odskocznią od codziennych zajęć lekcyjnych.
 
Elżbieta Trawińska