W wersji 1.1 były to: anagramy, łączenie w pary, grupowanie w zbiory lub kolumny, zaznaczanie „gorących” punktów, przeprowadzanie testów jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru oraz „ukryte linie". Druga wersja została wzbogacona o nowe szablony ćwiczeń: „Sentencje”, czyli układanie zdań z rozsypanki wyrazowej, „Krzyżówka”- wykreślanka wyrazowa, a także „Grupowanie” umożliwiające dopasowanie podpisów do odpowiednich miejsc na planszy, bardzo przydatne „Uzupełnianie zdań” o brakujące wyrazy umieszczone pod miejscem na uzupełnienie lub pod tekstem, „Memory”, polegające na łączeniu w pary kart, na których można umieszczać dowolne opisy, obrazki lub zdjęcia.
Wersję 3.0 poszerzyliśmy o kolejne ćwiczenia: „Drabinka zdań” pozwalająca ułożyć zdania w odpowiedniej kolejności, „Losowanie pytań z obrazkiem”, „Sortowanie obrazków” – pomocne np. podczas układania historyjek obrazkowych, „Szukanie wyrazów”- wybieranie poszczególnych liter, z których należy ułożyć odpowiedź oraz „Odkrywanie obrazka”. Ciekawym ćwiczeniem jest „Oś czasu”, na której należy umieścić opisy do zaznaczonych na osi dat.
Dzięki „Zrób To Sam! Pomocnik nauczyciela 3.0”, nauczyciel w bardzo prosty sposób może edytować szablony ćwiczeń, przygotowując własne materiały odpowiednie do tematu lekcji i poziomu nauczania. Proces ich tworzenia polega na zmianie obrazka, dodaniu (edytowaniu) kolumn, nagłówków i grup wyrazów. Można wgrać obrazek, bądź prezentację stworzoną na innym komputerze i użyć komentarzy. Każde przygotowane ćwiczenie zapisać i wielokrotnie z niego korzystać, a w razie potrzeby ponownie edytować. Ćwiczenia przygotowane w programie „Zrób to sam! pomocnik nauczyciela” można łatwo kopiować do programu Interwrite Workspace. Wystarczy tylko, wybrany element z biblioteki, przeciągnąć na Workspace programu Interwrite i automatycznie zostanie on wklejony.
Ogromną zaletą tych ćwiczeń jest to, że zawarte w nim zadania to ćwiczenia flaszowe i interaktywnie reagują one na odpowiedź. Można je przygotować w formie testu lub nauki.
Nauka to proces ćwiczenia aż do zapamiętania. W przypadku ćwiczeń w formie nauki, uczeń zaznacza rozwiązanie tyle razy, aż wskaże prawidłową odpowiedź. Przy każdym wyborze pojawia się informacja czy zrobił to dobrze, czy źle. Może też pojawić się komentarz dlaczego dana odpowiedź jest dobra lub zła. Dopiero, gdy uczeń wskaże prawidłowe rozwiązanie, program umożliwi mu przejście dalej.
Test to proces sprawdzania wiedzy. W ćwiczeniach w formie testu poprawność rozwiązania, sprawdzana jest na końcu. Przechodząc przez jego poszczególne elementy po wskazaniu odpowiedzi, program automatycznie przechodzi do kolejnego punktu. Zakończenie ćwiczenia następuje dopiero po naciśnięciu przycisku „Sprawdź”. Pojawia się wówczas, informacja o ilości błędnych i prawidłowych odpowiedzi.
"ZRÓB TO SAM! Pomocnik nauczyciela” zdobył uznanie na Targach Edukacyjnych w Kielcach, gdzie został nagrodzony Medalem Targów Kielce.
Szeroka gama ćwiczeń i duże możliwości edycyjne, wzbogacą każde zajęcia w pełni interaktywnymi ćwiczeniami własnego pomysłu. "ZRÓB TO SAM! Pomocnik nauczyciela 3.0" dostępny jest przy zakupie tablic interaktywnych Interwrite DualBoard, TouchBoard i mobilnej tablicy MobiView. Więcej informacji o programie oraz możliwość pobrania wersji demonstracyjnej znajduje się na www.interwrite.pl. Przypominamy o bezpłatnej aktualizacji poprzednich wersji.